Jiná struktura domácností - dokážete přizpůsobit Vaše produkty nebo jejich způsob nabídky?

13.03.2012

V ČR tvoří největší skupinu domácností, tradiční domácnost s dětmi, ale především z 70.a 80. let je mnoho domácností s jedním rodičem (především s matkou) a v poslední době se rozvíjejí domácnosti nemanželské s dítětem nebo domácnosti dvou jedinců bez dítěte).

Výrazným znakem jiného stylu a způsobu života v ČR populaci je pokračující trend rozvodovosti. V 1Q 2005 bylo 5458 sňatků a 7893 rozvodů, což je 144% sňatků! Například v roce 2002 bylo v květnu (kritickém měsíci právě pro rozvodovost) o 84 rozvodů více, než na 100 sňatků, což ukazuje na velmi vysoký trend sociální oblasti a struktuře rodin, zejména mladých manželství. Ty tedy často řeší své osobní problémy, které se promítají do rapidně se snížených finančních prostředků po rozdělení domácnosti. Je to trend týkající se celé Evropy - v EU klesl celkový počet sňatků o 15% mezi roky 1980 a 2000, zatímco počet rozvodů stoupl o neuvěřitelných 40%.

V ČR se začínají profilovat 4 základní typy domácností:

1. Domácnost 1 - Tradiční manželství obou rodičů

2. Domácnost 2 - Domácnost matka-dítě / muž Rozvedení (zvyšující se trend)

3. Domácnost 3 - Svobodní jedinci, domácnost muž+žena - příp. dítě

4. Domácnost 4 - Svobodní jedinci - individuální domácnost jedince

Např. cílová skupina 3 (domácnost = dva jedinci bez dítěte) se věnuje více odpočinkovému času a je ochotna utrácet větší prostředky za produkty dlouhodobé spotřeby jako jsou vozy, elektrospotřebiče, výbava domácnosti apod.

Pro přesnější identifikování příležitosti vlivem jiné struktury spotřebitelů je doporučeno např.: 1) analýza marketingového prostředí oblasti Vaší firmy 2) Analýza segmentace trhu - pro srovnání a korelaci pak 3) vnitřní analýza struktury zákazníků podle A,B,C 4) vývoj počtu zákazníků podle sortimentu atd.

Vaše DOTAZY nebo NÁMĚTY zasílejte na adresu info@neubert-marketing.cz nebo vyplňte formulář.

Položky označené * jsou povinné.

Při ukládání došlo k chybám.
Zavoláme vám

Nechte nám své telefonní číslo a my se vám obratem ozveme a můžeme probrat vaše požadavky

Rychlý dotaz
Zavřít