Pro koho roste příležitost? Počet narozených převýšil počet zemřelých

13.03.2012

Podle výsledků předběžné statistické bilance činil počet obyvatel České republiky k 31. prosinci 2006 celkem 10 287 189. Přirozený přírůstek, zj počet živě narozených osob dosáhl 1,4 tisíce osob, přičemž naposledy byla kladná hodnota přirozeného přírůstku zaznamenaná v roce 1993. Přírůstek zahraničním stěhováním činil 34,7 tisíce osob. Celkový počet obyvatel České republiky se nepřetržitě zvyšuje již čtvrtým rokem, avšak až do roku 2005 tomu tak bylo výhradně v důsledku imigrace cizinců. Růst populace v roce 2006 ve výši 36,1 tisíce osob byl nejvyšší od vzniku samostatné České republiky v roce 1993. Média tuto zprávu však podávají jednostranně. Jsou zde opravdu důvody optimismu ? Vyzkoušejte si své analytické schopnosti a odhalte příčiny a skutečné výsledky.

Zde je několik informací :

  1. tržní tlak na jednotlivce a větší možnosti seberealizace
  2. obavy z ekonomické situace
  3. neexistence účinných politických opatření zaměřených na rodinu – sociální podpora v podobě nižších daní apod.
  4. pasivita občanských společností a sdružení napomáhajících rodinám.
  5. zaměření na výkon a individuální úspěch => změny v žebříčku hodnot (opomíjení solidarity, tolerance a soudržnosti souvisejících s rodinou)
  6. silné sedmdesáté ročníky v produktivním věku
  7. tendence plánovaného rodičovství (přesto 48,7% končí rozvodem)
  8. menší míra potratů (40tis/2007)

Pokud jste tedy dobře zachytili alespoň příkladové informace, tak vidíte, že vyšší míra přirozeného přírůstku je zapříčiněná vlnou početně silných ročníků z let sedmdesátých , které již svým počtem v populaci 31% ukazují svoji kvantitativní sílu. Největší míru plodnosti nyní vykazují 28-30leté ženy, tedy ženy narozené v letech 1975-1978. To je samozřejmě velká příležitost pro 3 skupiny firem:

  1. firmy zaměřující se na kojence a batolata
  2. firmy zaměřující se obecně na mladé manželství s dítětem do 6 let
  3. firmy zaměřující se na důchodce růst šedesátiletých lze předpokládat již od roku 2010

 

Pro přesnější rozbor doporučujeme každé takto orientované firmě provést : 1) Analýzu makroprostředí nebo 2) Rozbor demografické segmentace – posléze se zaměřit na změny chování spotřebitelů i z pohledu psychografie a chování

Vaše DOTAZY nebo NÁMĚTY zasílejte na adresu info@neubert-marketing.cz nebo vyplňte formulář.

Položky označené * jsou povinné.

Při ukládání došlo k chybám.
Zavoláme vám

Nechte nám své telefonní číslo a my se vám obratem ozveme a můžeme probrat vaše požadavky

Rychlý dotaz
Zavřít