Staří - segment vyžadující specifický přístup

13.03.2012

Je s podivem, kolik peněz jsou ochotny utratit firmy na poli, kde se střetávají dnes a denně s velkým množstvím poměrně silné konkurence, firmy se orientují ve svém cílovém zaměření na mladou, produktivní rodinu, nejlépe ze střední vyšší vrstvy. V těchto skupinách , které často svoji velikost představují několika % ( horní a nejvyšší ) až deseti % (střední vyšší) skupin bojuje většina firem na českým trhu. Někdy zcela zbytečně, jelikož pokud by si nejprve provedli podrobnou analýzu tržních segmentů, přišli by na velkou spoustu nových příležitosti, které jim otevřou cestu na pole téměř bez konkurence.

Tak například starší generace, myšleno generace 65-70 a další skupina 70 a výše. Těchto lidí je v ČR populaci . Celkový počet obyvatel ČR od 65 let výše je 1 423 192, to je celých 14% obyvatel. Od 70 let výše je to 1 011 650 osob. Dalším zjištění však vidíme, že mnohem více je žen.

Mnohé firmy, již tuto příležitost pochopily, typu firmy Jablotron, která vyvinula mobilní telefon pro starší na bázi klasické pevné linky s velkými tlačítky, sluchátkem a šňůrou. Například v SRN vznikl před časem supermarket orientovaný pouze na starší populaci - s velkými nápisy, vozíky, lavičky uvnitř obchodu s obrovským úspěchem apod.
To je důkaz toho, že nové cílové supiny vytvářející vysoké příležitosti stále ještě existují, je však zapotřebí znát její strukturu, velikost, potenciál, potřeby a posléze tomu výrazně jinak než doposud přizpůsobit své podnikání.

 

Pro přesnější zpracování doporučujeme: 1) Audit marketingového prostředí - minimálně však Provést analýzu segmentace trhu 2) Identifikace současných zákazníků 3) Realizovat projekt zaměřený na taktiku tržního cílení 4) - pro odvození spotřebního chování vybraných segmentů - buď Hauptův model nebo Shethovu koncepci zejména klasifikaci podle omnispektiv

Vaše DOTAZY nebo NÁMĚTY zasílejte na adresu info@neubert-marketing.cz nebo vyplňte formulář.

Položky označené * jsou povinné.

Při ukládání došlo k chybám.
Zavoláme vám

Nechte nám své telefonní číslo a my se vám obratem ozveme a můžeme probrat vaše požadavky

Rychlý dotaz
Zavřít