Tajemství sortimentních řad může přinést nečekané zisky

13.03.2012

Možná i Vy jste došli do stádia rezignace, kdy jediným vodítkem, jak vydělat stejně nebo více je pro Vás honba za dalšími a dalšími zákazníky. Ano i to je varianta, ale dosti nákladná a navíc v době vysokého tlaku konkurence v každém odvětví velmi nejistá.

Jeden příklad, podívejte se na vybrané spotřebitelské ceny ve vybraných teritoriích, zjistíte, že jsou odlišné dle typu a potenciálu teritoria. Tento obecný fakt lze asi potvrdit i bez této tabulky, ale:

v Kc za jednotku

 

 

 

 

 

Tab. c. 1

Reprezentant

merná jednotka

Praha

Ústecký kraj

Liberecký kraj

Moravsko- slezský kraj

CR

Hovezí zadní maso bez kosti

1kg

167,60

157,27

177,90

154,61

165,50

Veprová pecene s kostí

1kg

108,59

93,47

106,92

93,91

101,57

Šunkový salám

1kg

118,46

113,20

109,90

111,47

116,40

Kure kuchané bez drubku 1.jakost

1kg

46,60

47,07

47,20

46,56

47,81

Mléko pasterované polotucné

1L

13,96

14,42

14,10

13,69

14,21

Eidamská cihla – 30 %

1kg

115,20

113,32

108,90

102,14

110,46

Jogurt bílý

150ml

5,75

5,51

5,72

5,63

5,77

 

Nyní si položte otázku, kolik druhů kuřat, šunkového salátu, mléka nebo např. jogurtu obchod, do kterého chodíte nabízí. Pokud chcete jako podnikatel vidět, tak správná otázka není mít v obchodě ani hodně ani málo, ale jde o to nabídnou levné zboží, vyvážit a vysvětlit zbožím dražším.

Doporučujeme, abyste si nejprve podle struktury Vašich zákazníků provedli minimálně obrátkovost:

  1. jednotlivých sortimentních řad
  2. jednotlivých položek, které se v sortimentních řadách nacházejí

Pokud chcete najít skrytou ziskovost, pak je nutné samozřejmě udělat mnohem více.

 

Pro přesnější zpracování doporučujeme : 1) Analýza sortimentních, výrobkových řad 2) Profil trhu 3) Analýza úspěšnosti sortimentní nabídky 4) Vývoj podle sortimentu 5) Vývoj počtu zákazníků podle sortimentu 6) Vývoj početnost a bonity SP a SŘ 7) Mapa sortimentních položek zaměřená zejména na tendenční rozpínavost atd.

Vaše DOTAZY nebo NÁMĚTY zasílejte na adresu info@neubert-marketing.cz nebo vyplňte formulář.

Položky označené * jsou povinné.

Při ukládání došlo k chybám.
Zavoláme vám

Nechte nám své telefonní číslo a my se vám obratem ozveme a můžeme probrat vaše požadavky

Rychlý dotaz
Zavřít