Věčně mladí – bonitní skupina zákazníků

13.03.2012

Spotřebitelé označovaní jako „věčně mladí“ představují osoby v produktivním věku, jejichž hlavní snahou je odlišit se od standardního vzorku této věkové skupiny, která převážnou část výdajů věnuje na pořízení vlastního bydlení (zejména rodinného domu) a na zajištění materiálního komfortu života rodiny (automobilu, bytového vybavení, potřeb pro děti).

Pro tento segment zákazníků není věkové zařazení v jejich sebeidentifikaci primární. Subjektivně se stále cítí fit a relativně mladí. Místo spoření a myšlení na vlastní materiální zajištění preferují aktivní využití volného času a soustřeďují se na dosažení profesních cílů, přičemž holdují moderní technice s cílem být „in“ a přiblížit se tak mladé nastupující generaci.

Cena pro ně nehraje hlavní roli
Ve spotřebě je tento segment zákazníků hodně pragmatický. Akcím v místě prodeje jsou přístupní jen tehdy, jsou-li založené na racionálních hodnotách, při nákupu často vyhledávají konkrétní produkty a značky a jejich ochota k vyzkoušení nových výrobků je minimální. Cena ve změně jejich preferencí nehraje významnou roli, neboť se orientují na „výhodný nákup“, nikoliv na „levný nákup za každou cenu“. V případě potřeby detailní znalosti kupního chování doporučujeme provést analýzu kupního procesu prostřednictvím skupinově orientovaného průzkumu.

„Věčně mladí“ rádi utrácejí především za produkty vyvolávající pocit vyšší společenské hodnoty. Značnou část výdajů investují do:

  • moderních technologií v oblasti elektroniky
  • počítačového vybavení
  • kvalitnějšího oblečení pro volný čas i sport
  • častější nákup nového automobilu
  • či volnočasových aktivit a zahraničních dovolených

Důraz na styl a služby, nikoli na cenu, tak by se dal stručně charakterizovat postoj této generace spotřebitelů. Dalším příznačným znakem je pro „věčně mladé“ znalost a aktivní využívání moderních technologií. Při nákupu produktů či služeb je vedle stylovosti a módy zajímá zejména pohodlí, proto při jeho realizaci inklinují k on-line formě, kterou vnímají jako běžnou součást svého života šetřící výrazně čas i peníze.

Pro identifikaci potřeb Vaší cílové skupiny zákazníků doporučujeme: 1) Analýzy životních preferencí, 2) Maslowovu hierarchii potřeb.

Vaše DOTAZY nebo NÁMĚTY zasílejte na adresu info@neubert-marketing.cz nebo vyplňte formulář.

Položky označené * jsou povinné.

Při ukládání došlo k chybám.
Zavoláme vám

Nechte nám své telefonní číslo a my se vám obratem ozveme a můžeme probrat vaše požadavky

Rychlý dotaz
Zavřít