Životní styl - jak můžete motivovat spotřební chování

13.03.2012

Jestliže ještě v roce 1921 byla ČR do jisté míry polarizována díky pouhému 67% podílu Čechů a 30% podílu Němců, tak se v podstatě po válce stává ČR z 94% ryze českou doménou. Tento fakt je jasnou odpovědí pro všechny , jež se diví mnohým odlišnostem v ČR, například vysoké oblibě tuzemských výrobků jako jsou vozy Škody, tradiční osvědčené výrobky, na něž jsou naučené generace nebo determinátorů české kultury a mentalita oproti světu = českého piva , tradičních výrobků babánky v čokoládě, tatranky apod.

Podívejme se nyní například měnícího životního stylu a spotřebního chování u mladých , kteří jsou sice ovlivňovány výše uvedenými informacemi z rodiny, zvyky, tradice , ale leccos oproti jejich rodičům se u nich mnění .Mladí jedinci jsou totiž dnes ochotni věnovat maximální množství času, peněz ale i myšlenek ( chatové programy se známými jež z práce na chatu dělají kulturní setkání nebo celotýdenní plánování, co budou dělat o víkendu nebo nakupování značkových věcí, jež mě zařadí do stylové skupiny, tzv. společenského statutu ). Jedním z nejsilnějších motivů mladých Čechů a vlastně i Evropanů jsou peníze. Veškeré finance, které si vydělají, by nejraději investovali zase jen do sebe. Nabídek je hodně a peníze neustále nestačí. Skromnost je hloupost a není v módě . Ten, kdo není schopen chodit pravidelně do restaurací, kaváren ,sportovních center a kupovat si značkové zboží je považován za osobu, jež selhala.

Výše uvedené změny v kulturním prostředí přinášejí nové příležitosti zejména pro firmy dodávají tradiční české produkty "moderním" způsobem jako např. Budvar, Kofola, Opavia apod. Tyto firmy mají dobrý základ v tom, že vyvolávají kladné asociace podpořené vzpomínkami a myšlenkami , avšak ne na používaní produktu, to je jen prostředek, ale na příběhy lidí, jež startují právě ve spojení s chutí nebo zážitek z používání. To samotné však nestačí, pokud tyto firmy nechtějí skončit jako některé zvučné značky českých výrobců. Důležitým faktorem je pochopit tzv. motivační faktory spotřebitelů na měnící se životní styl, zejména, pokud budeme mluvit o cílové skupině mladých, tak zejména faktory autonomie, exhibice, sexu, prožitku, odporu - to vše se znalostmi rostoucího výše popsaného trendu posiluje vnitřní uskutečňované, ale neuvědomované vnímání vlastní moci spojené s otázkou pocitu nadvlády ( v psychologii jde o proces popsatelný jako umělé sebevědomí ). Právě to, pokud se podaří takovýmto výrobcům nebo prodejcům, tak začnou účelněji ovlivňovat svého spotřebitele.

Pro přesnější navržení motivace spotřebního chování doporučujeme např : 1) Analýza psychografie 2) Kupní proces - doplněný SO výzkumem 3) Analýza úmyslů - zejména hloubková extrapolace 4) Fishbeinův model

Vaše DOTAZY nebo NÁMĚTY zasílejte na adresu info@neubert-marketing.cz nebo vyplňte formulář.

Položky označené * jsou povinné.

Při ukládání došlo k chybám.
Zavoláme vám

Nechte nám své telefonní číslo a my se vám obratem ozveme a můžeme probrat vaše požadavky

Rychlý dotaz
Zavřít