Marketingový plán

  • Chybí Vám business plán?
  • Chcete vědět, jaké máte příležitosti na trhu?
  • Potřebujete návod, co přesně a kdy udělat?
  • Chcete konkurenční výhody, odlišit Vaši firmu?
  • Přemýšlíte který sortiment vyřadit nebo nově zavést?
  • Potřebujete navrhnout a zavést firemní strategii?

 

 

 √ Ideální pro firmy, jež chtějí získat konkureční výhodu a vědět, kam směřují

 

 

 


Schéma marketingového plánu ( nebo též Business plánu ) :



Oblasti, kterými se marketingový plán zabývá:


1. Poslání firmy

Pokud firma nemá ujasněno, co chce zabezpečovat a jaký prospěch z jejího podnikání mají mít zákazníci nemůže uspět. Zdá se to být jednoduché, ale jasné prvotní nasměrování firmy chce znalost trhu tak, aby mohla firma dlouhodobě prosperovat. Poslání se tvoří v ohledem na historii firmy, aktuální preference majitelů, tržní prostředí, zdroje, kompetenční rozsah. Neúspěšní poslání firmy jsou ty, jež se soustředí na omezený počet cílů, má jasné a pochopitelné hodnoty a srozumitelně vymezuje pole působnosti.

 

2. Identifikace strategických jednotek

Úspěšná firma musí mít jasné nejen hlavní cíle, ale především vnitřní aktivity, které mají jasně definované cílové skupiny zákazníků, vědí, co zákazníci chtějí a jak tyto skupiny obhospodařit. Tzn. jedná se o jakousi definici podnikání, jež zahrnuje tři dimenze : zákaznické skupiny, zákaznické potřeby a hodnoty, kterými je lze optimálně naplnit. Pozn.: Pokud nemáte dostatečné znalosti o cílových zákaznicích, tak je třeba uskutečnit marketingový výzkum.

 

2.1. Poslání obchodní jednotky

 

2.1. Analýza vnějšího a vnitřní prostředí

 

2.3. Formulování cíle

 

 3. Určení zdrojů a nasměrování strategických jednotek

Nestačí jen vědět, na jaké cílové skupiny se zaměřit, ale jak bude vypadat vývoj v čase při vývoji, výrobě, uvádění na trh a stahování vašich produktů. Tato část marketingového plánu a strategie je důležitá zejména proto, aby se nastalo, že vaše služby, produkty se jednoho dne stanou neatraktivní, zastaralé nebo dokonce prodělečné. Naplánování tohoto bodu vede firmu neustále k přemýšlení o svém periodách, cyklech svého podnikání a zvyšuje její konkurenční výhodu. Bod řeší tempo růstu jednotlivých produktů na trhu v čase, jejich tržní podíl nyní i v budoucnu. Firma si stanovuje milníky pro budování, udržování, sklízení a zbavování se svých produktů a aktivit.

 

3.1. Stanovení strategie

 

3.2. Návrh, doporučení programů a aktivit

 

3.3. Realizace

 

3.4. Kontrola plnění

 

 4. Naplánování nových podnikatelských aktivit

V této fázi řešíme varianty, jak postupně do podnikání zavádět nové aktivity, činnosti, které zvyšují ziskovost firmy. Cílem této fáze by mělo být vyplnit tzv. mezeru na trhu, tj. oblast, na kterou se konkurence neorientuje nebo jinak, než bychom mohli my.

 

 5. Prodej nebo likvidace nepotřebných aktivit a produktů

Stejně jako je důležité naplánování nových aktivit a produktů, tak je třeba s předstihem vědět kdy se vyplatí prodat, zbavit se produktu tak, aby firmě ještě mohl něco přinést. Poměřujeme tři variantní způsoby : proklešťování, sklízení a likvidace. Každé se používá v jiné fázi a u jiných typů podnikání.

 

Máte dotaz k marketingovému plánu? Zeptejte se zde  → ZDE 

 


Zavoláme vám

Nechte nám své telefonní číslo a my se vám obratem ozveme a můžeme probrat vaše požadavky

Rychlý dotaz
Zavřít