Jak využít silný vliv střední vrstvy na podnikání každé firmy

13.03.2012

Základní pohled je důležité udělat již ve skupině, která ve spotřebitelském segmentu znamená hubnout nákupní sílu, což je domácnost. Podívejte se na graf, kde jsme ještě pro lepší zřetelnost odfiltrovali produktivní rodiny ve věku rodičů 25-44 let, níže a posuďte podíly základně rozdělených 3 typů domácnosti.

 

 

Asi velmi rychle zjistíte, že sociálně střední rodiny tvoří nejen většinový (což lze asi logicky odvodit), ale výrazný podíl na úkor ostatních sociálních typů domácností. Kdo tvoří střední sociální vrstvu domácností (pozor - nelze spojovat s kategorizace společenských vrstev). Jsou to zejména intenzivně pracující rodiny, zaměstnanci nebo drobní živnostníci. Skupiny jejichž motivem jsou: lepší životní úroveň, vyšší status (zejména porovnávaný ze silnými domácnostmi) a touha po lepším vzdělání. Lidé často bez vyhraněných preferencí, náchylní k změně rozhodnutí a právě tady nastupuje Váš marketing. Vy jako podnikatel, firma byste si měli klást základní typy otázek, které Vás mohou navést na taktiku, jak tento typ zákazníka trvale získat:

  1. Kolik mám ve svém podnikání nestálých zákazníků, proměnlivých, vícenásobně vracejících nebo dokonce kmenových příznivců?
  2. Pokud poznáte ty, kteří jsou Vašimi kmenovími příznivci můžete lépe identifikovat své silné stránky.
  3. Pokud naopak odhalíte příčiny, proč máte více nestálých zákazníků, můžete se zaměřit na své slabiny v systému poskytování služeb.

Jedním z příkladových, ale na druhou stranu velmi málo využívaných , přesto vysoce náročných na organizace, doporučení je taktika zaměření se na tzv. geoshlukování , tj. využití odlišných charakteristik zákazníků podle nejen sociálních aspektů ale v kombinaci s jejich regionálním umístěním, tento model totiž mnohem účinněji odráží sociálně - ekonomické postavení jednotlivce a domácnosti, jeho životní styl v kombinaci s místními limitními podmínkami prostředí. Tak teď se ještě jednou, prosím vraťte na výše znázorněný graf 3 sociálních typů domácností, uvidíte, že i jejich podíly jsou v každém byť jen krajském celku jiné, logicky tedy z toho vyplývá i odlišné chování segmentů a jednotlivců.

 

Pro přesnější rozbor změn v nákupním procesu: 1) Analýza segmentace spotřebitelského trhu segmentu, 2) Určení úrovně tržního cílení 3) Analýza struktury současných zákazníků atd.

Vaše DOTAZY nebo NÁMĚTY zasílejte na adresu info@neubert-marketing.cz nebo vyplňte formulář.

Položky označené * jsou povinné.

Při ukládání došlo k chybám.
Zavoláme vám

Nechte nám své telefonní číslo a my se vám obratem ozveme a můžeme probrat vaše požadavky

Rychlý dotaz
Zavřít