Vaši zákazníci se stále mění – víte, jak rychle získat potřebné informace?

13.03.2012

Žádné tržní prostředí není konstantní a stejně tak Vaši zákazníci prochází v průběhu času a působení vlivu svého okolí mnoha změnami. Mění své kupní chování, zvyklosti, postoje i životní preference. Zajištění zpětné vazby a získání potřebných informací je jeden z nejdůležitějších kroků k úspěšnému marketingu.

Pro rychlé získání těchto cenných informací lze jako vhodný nástroj použít tzv. „panel domácností“. Jedná se o vybranou skupinu respondentů, která Vám zajistí požadovanou zpětnou vazbu z trhu a dodá potřebná data pro realizaci Vašich strategických rozhodnutí. Hlavní výhodou je možnost důsledné segmentace a zajištění tak správného vzorku respondentů, který Vás aktuálně zajímá z pohledu tržního potenciálu. Rychle a snadno se dozvíte:

  • kdo je Váš zákazník
  • jaké jsou jeho preference
  • jak hodnotí Vaše produkty / služby
  • jak hodnotí Vaše konkurenty
  • co mu na trhu chybí (odhalení příležitostí na trhu)
  • jak byla Vaše propagace efektivní
  • a mnoho dalších potřebných informací …

Jako příklad lze uvést vybrané závěry z realizovaných případových studií

  1. Jaký druh hraček preferují české maminky?
    Preferovány jsou zejména hračky, jejichž hlavní funkcí je rozvoj schopností a dovedností dítěte. Nejčastěji však spotřebitelé nakupují klasické hračky, jako jsou auta či panenky. 37% respondentů uvádí, že samotný nákup konkrétní hračky je ovlivněn přáním dítěte.
    Mezi hračkami, které by čeští kupující naopak nikdy nekoupili, se na prvním místě umístily zbraně a kuličkové pistole. Jako hlavní důvody nezakoupení hračky uvádějí respondenti především zdravotní závadnost, neúčelnost či podporu násilí.

  2. Čím je ovlivněn kupní proces při nákupu při nákupu dětské výživy?
    Mezi nejpreferovanější značky českých maminek se řadí produkty značek Hami, Hamé a Hipp. Nejdůležitějšími faktory pro preferenci a nákup konkrétního produktu jsou vlastní zkušenost u 70% respondentů, chuť (produkt, který dítěti chutná) u 68% respondentů, dále doporučení odborníka (47%), kvalita z pohledu výživné hodnoty (40%) či cenová nabídka v obchodech (39%).

  3. Kde a proč zákazník nejčastěji nakupuje sportovní obuv?
    Z uvedeného grafu je patrné, že v drtivé většině respondenti pro nákup sportovní obuvi preferují specializované prodejny se sportovním vybavením. Důvodem je zejména možnost výběru z širokého sortimentu zboží, jistá záruka kvality nabízených produktů, a hlavně kvalifikovaný personál, který v ostatních distribučních kanálech silně postrádají. Pokud kupující volí pro nákup sportovní obuvi hypermarket, pak je to především z důvodu výhodné cenové nabídky a z časových důvodů, kdy nákup obuvi spojí s nákupem zboží běžné denní potřeby.

  4. Pro podrobnou analýzu nákupního chování zákazníka ve Vašem segmentu dále doporučujeme provést: 1) Analýzu kupního procesu, 2) Strukturu potřeb a požadavků Vašich zákazníků.

    Vaše DOTAZY nebo NÁMĚTY zasílejte na adresu info@neubert-marketing.cz nebo vyplňte formulář.

Položky označené * jsou povinné.

Při ukládání došlo k chybám.
Zavoláme vám

Nechte nám své telefonní číslo a my se vám obratem ozveme a můžeme probrat vaše požadavky

Rychlý dotaz
Zavřít