Intenzita kupní síly?

Intenzita kupní síly?

Úryvek z publikovaného článku z roku 2006

Na trhu se objevují stále nové produkty. Mnoho z nich jsou však pouhým přáním jejich tvůrců pro jejich životaschopnost. Podívejme se nyní, jak můžete tyto produkty otestovat ještě dříve, než se střetnou v tváří v tvář konkurenci.

Prvním základním kamenem se vracíme k úplnému základu marketingu, tj. je potřeba si uvědomit, že produkt má ve své podstatě plnit motivaci spotřebitele na základě řešení jeho potřeb. Produkt proto vstupuje jako tzv. incentivu spotřebního chování, tzn. že spotřebitel je schopný se ztotožnit s jeho vlastnostmi a funkcemi natolik, že startuje proces motivace – chuti produkt mít ve svých rukou, vlastnit ho. Abychom však otestovali, jak silná je motivace spotřebitele je nutné si odpovědět nejprve na otázku, jak ho ve svých očích vidí sám potenciální zákazník, spotřebitel, nikoliv jaký ve skutečnosti produkt je, mezi tím může být až propastný rozdíl.
Nyní bychom měli přejít k výběru metody výzkumu, která nejlépe poslouží to, co chceme pochopit a o jaký druh produktu se jedná.
Pakliže se chceme např. dozvědět něco o tom jak produkt spotřebitel vnímá lze použít tzv. dojmový test. Ten hodnotí jevovou stránku produktu.Jak působí na spotřebitele svým vzhledem, obalem, formou nabídky a propagace apod. Často je výsledek faktorem, na základě kterého se spotřebitel ve skutečnosti rozhoduje. Naopak pokud bychom zkoumali již zavedený produkt, tak bychom použili zkušenostní test, který hodnotí už skutečné užití produktu, ocenění jeho užitných vlastností. Velmi prospěšné je udělat rozdíl mezi dojmovým a zkušenostním testem, kdy výsledkem je míra odlišnosti mezi fází rozhodování s neúplnými informacemi a fází používání s využitím zkušenosti. Pakliže bychom dokonce chtěli srovnat produkt s jiným, například konkurenčním produktem, nejlépe nám pomůže srovnávací test.

Dále doporučujeme provést: 1) Testování image produktu ( například pomocí image matice ), 2) Vyhledávání námětů na produkt, 3) Analýza informací o produktu 

telephone Ozveme se Vám

Nechte nám své telefonní číslo nebo email a my se vám obratem ozveme

phone-call
envelope
Kolik stojí neúspěšný projekt?

Ověřte si, zda je o Váš produkt skutečný zájem. Výzkum trhu Vám ušetří peníze.

Nejnovější novinky
Supermarket 2024
Supermarket 2024
calendar 09.05.2024
avatar_black
chat 0 komentáře

Od 1.7.2024 budeme realizovat náš tradiční roční výzkum trhu - Supermarket 2024 - výzkum všech nákupních míst supermarketů a hypermarketů.

Příznivý rok 2024
Příznivý rok 2024
calendar 21.12.2023
avatar_black
chat 0 komentáře

Přejeme všem příznivý rok 2024

Čerpačky 2024
Čerpačky 2024
calendar 27.11.2023
avatar_black
chat 0 komentáře

V období 6-7/2024 budeme realizovat omnibusový průzkum trhu na téma petrochemie a čerpací stanice. Přihlášky k odběru výsledků a zařazení svých dotazů lze posílat na níže uvedené kontakty

Kontaktujte obchodníka

Zeptejte se rovnou odborníka na cokoliv, co Vás zajímá:

David Tomek tomek@neubertmarketing.cz +420 739 204 230