Výklenkový marketing

Výklenkový marketing
Úryvek z publikovaného článku z roku 2012

Cílová skupina, na kterou se orientuje většina společností, většinou představuje velkou, snadno identifikovatelnou ve většině obecně pojmenovanou skupinu. Cílovou skupinu pro žvýkačky Nicorette jsou kuřáci, cílem je odvyknout kouřit. Výklenek je však mnohem lépe definovaná skupina osob, jsou to osoby nejen, spojující jeden prvek, ale osoby, jež mají podobné zvyky, chování a vyžadují specifické kombinace přínosů a užitků.
Podívejme se například ne jeden zajímavý jev v ČR populaci . V minulosti proběhlo šetření, v němž respondenti kromě jiného odpovídali na několik otázek, které se týkaly jejich priorit a hodnotové orientace.

tab2


Důležité je , že jinou než nejvyšší prioritu rodině přisuzovali především lidé mladí, svobodní a bezdětní, častěji šlo o muže než ženy a poněkud nižší frekvence prvního místa se zde vyskytla rovněž u rozvedených a těch, kteří žijí ve své domácnosti sami.

Z toho například vyplývá, že podnikatelé a firmy, jež se orientují na cestovní ruch nebo volný čas jako takový, by mnohem úžeji měli vyhledávat a komunikovat s lidmi, kteří jsou např. ve věku 20-25 let, zejména s muži nebo s muži rozvedenými.

Co je zajímavé na výklenkovém segmentu? Tato skupina je mnohem lépe schopna rozumět specifickému přístupu Vaší firmy a pokud o ně vyvinete i péči, dokáže ji jistě lépe i ocenit.

Základní výhody pramenící ze zaměření na výklenkový segment :

  1. Méně častý střet s konkurencí (zejména při užším cílení)
  2. Jednoznačnější identifikace potřeb zákazníků
  3. Méně proměnlivé potřeby
  4. Vyšší ochota zákazníka platit za produkty přesně naplňující jeho potřebu vyšší ceny
  5. Častá ochota platit i za produkty, které jsou výrazně dražší než běžný průměr

Pro přesnější zpracování doporučujeme : 1) Provést analýzu segmentace trhu - zejména se zaměřením na potřeby neobsazených nebo tzv. příbuzných segmentů 2) Identifikace současných zákazníků 3) Realizovat projekt zaměřený na taktiku tržního cílení 

telephone Ozveme se Vám

Nechte nám své telefonní číslo nebo email a my se vám obratem ozveme

phone-call
envelope
Kolik stojí neúspěšný projekt?

Ověřte si, zda je o Váš produkt skutečný zájem. Výzkum trhu Vám ušetří peníze.

Nejnovější novinky
Banky 2021
calendar 23.02.2021
avatar_black
chat 0 komentáře

Od 5.4.2021 budeme realizovat výzkum trhu - Banky 2021 pomocí 2 metodik současně.

Gastro výzkum + nově provozovatelé
calendar 18.02.2021
avatar_black
chat 0 komentáře

Od 1.3.2021 budeme realizovat náš tradiční Gastro výzkum. NOVĚ včetně rozhovorů s majiteli gastro provozoven.

Gastro trh 2021
calendar 22.01.2021
avatar_black
chat 0 komentáře

I v roce 2021 budeme realizovat výzkum v oblasti HORECA. Navíc doplněný o rozhovory s gastro provozovnami.

Kontaktujte obchodníka

Zeptejte se rovnou odborníka na cokoliv, co Vás zajímá:

David Tomek tomek@neubertmarketing.cz +420 739 204 230