Výklenkový marketing

Výklenkový marketing
Úryvek z publikovaného článku z roku 2012

Cílová skupina, na kterou se orientuje většina společností, většinou představuje velkou, snadno identifikovatelnou ve většině obecně pojmenovanou skupinu. Cílovou skupinu pro žvýkačky Nicorette jsou kuřáci, cílem je odvyknout kouřit. Výklenek je však mnohem lépe definovaná skupina osob, jsou to osoby nejen, spojující jeden prvek, ale osoby, jež mají podobné zvyky, chování a vyžadují specifické kombinace přínosů a užitků.
Podívejme se například ne jeden zajímavý jev v ČR populaci . V minulosti proběhlo šetření, v němž respondenti kromě jiného odpovídali na několik otázek, které se týkaly jejich priorit a hodnotové orientace.

tab2


Důležité je , že jinou než nejvyšší prioritu rodině přisuzovali především lidé mladí, svobodní a bezdětní, častěji šlo o muže než ženy a poněkud nižší frekvence prvního místa se zde vyskytla rovněž u rozvedených a těch, kteří žijí ve své domácnosti sami.

Z toho například vyplývá, že podnikatelé a firmy, jež se orientují na cestovní ruch nebo volný čas jako takový, by mnohem úžeji měli vyhledávat a komunikovat s lidmi, kteří jsou např. ve věku 20-25 let, zejména s muži nebo s muži rozvedenými.

Co je zajímavé na výklenkovém segmentu? Tato skupina je mnohem lépe schopna rozumět specifickému přístupu Vaší firmy a pokud o ně vyvinete i péči, dokáže ji jistě lépe i ocenit.

Základní výhody pramenící ze zaměření na výklenkový segment :

  1. Méně častý střet s konkurencí (zejména při užším cílení)
  2. Jednoznačnější identifikace potřeb zákazníků
  3. Méně proměnlivé potřeby
  4. Vyšší ochota zákazníka platit za produkty přesně naplňující jeho potřebu vyšší ceny
  5. Častá ochota platit i za produkty, které jsou výrazně dražší než běžný průměr

Pro přesnější zpracování doporučujeme : 1) Provést analýzu segmentace trhu - zejména se zaměřením na potřeby neobsazených nebo tzv. příbuzných segmentů 2) Identifikace současných zákazníků 3) Realizovat projekt zaměřený na taktiku tržního cílení 

telephone Ozveme se Vám

Nechte nám své telefonní číslo nebo email a my se vám obratem ozveme

phone-call
envelope
Kolik stojí neúspěšný projekt?

Ověřte si, zda je o Váš produkt skutečný zájem. Výzkum trhu Vám ušetří peníze.

Nejnovější novinky
Obchodník na plný nebo částečný úvazek
calendar 07.03.2022
avatar_black
chat 0 komentáře

Naše sesterská firma External Services s.r.o. provozuje službu Kvalitní obchodník a nyní hledá novou posilu do týmu profi obchodníků.

Online respondent SK
calendar 25.02.2022
avatar_black Petra Benešová
chat 0 komentáře

Online respondent - doplnenie tímu v Slovenskej republike. Zarábajte z pohodlia domova alebo odkiaľkoľvek chcete

Supermarket 2022
Supermarket 2022
calendar 11.01.2022
avatar_black
chat 0 komentáře

Od 1.5.2022 budeme realizovat výzkum trhu - Prodejna potravin 2022 - výzkum všech nákupních míst potravin

Kontaktujte obchodníka

Zeptejte se rovnou odborníka na cokoliv, co Vás zajímá:

David Tomek tomek@neubertmarketing.cz +420 739 204 230